Det är vår, det är april (och lönedag) och jag har upptäckt rabarbern i trädgården idag. Krokusarna blommar snart, pärlhyacinterna, scilla vill jag minnas att jag inte fick. Massor av tulapaner - undrar vad det var för färger jag stannade för. Jag vet att jag bör ha 40 mörk mörk svart gredelina, men var de kanske gula de andra? Krattar undan löven och gör imorgon och hör mig för om gräsmattan, vad man kanske kunde göra åt den...

 

Kristallkronan hänger ännu inte i taket - tanken är såhär - jag städar och ber Janne hit och hänga upp den... Mitt liv är väldigt bra just nu, jag njuter - för första gången i mitt liv oroas jag inte över morgondagen... Jag tar det som det kommer...

Idag skrev jag analys om tv-såpårna. Det heter säkert såpa, men i alla fall, såpor i pluralis alltså. men gud vilka fördomar man får bekräftade. Homosexualitet och medelålderskärlek är suspekt... Jajamensan...

Ibland blir jag vemodig om livet... Var dethär livet... dagarna som kom och gick. och så undrar jag, borde jag ha studerat - till socionom. Var hade jag hamnat? Antagligen skulle barnen inte ha funnits då. Nä, jag älskade mitt jobb på Lillan. Det var 18 bra år. Nu, hoppas jag att jag får jobba med barn eller ungdomar ur ett socialt perspektiv. Älskar att studera också.

 

Annika