Denhär dagen käns extra bra. När jag öppnade eposten konstaterade jag att jag hade fått tre femmor, det vill säga i alla arbeten hittils. För att belöna mig åkte jag in till stan. Onödigt egentligen, men jag kom hem med ljusröda post-it lappar, linjal, färgade klämmare och ljusröd modellera till Ari. Ljusröd modellera var knepigt att få tag på. Alla andra insektknypplare och småflickor måste ha köpt ljusröd modellera. Men Stockmann, naturligtvis, en übereffektif ung försäljare (hon såg verkligen efficiant ut) hittade ett paket längst inne på en hylla. Hon visste att det fanns. Kan Akademens försäljare känna till alla produkter? Jag kan inte glömma den riitta-uosukainen-effektivitet hon utstrålade. Hon kunde allt från färgade klämmare till muminhäften i miljoner storlekar och olika färger av modellera som fanns att få, och om inte hos dem så räknade hon upp två tre butiker i granskapet. Hoj!

 

Njaa, ett arbete måste knackas ner ännu idag, fältarbete som forskningsmetod. Fyra sidor skrivna, 2 kvar. Det känn fofarande som om jag fick kolla hur himmelriket är ser ut, när jag har möjlighet att studera heldags. Dethär måste vara himlen jag är i. Och jag är inte alls barnslig. Jag bara är sånhär.